Najčastejšie otázky „FAQ“ 

1. O službe e-shop COOP Jednoty Liptovský Mikuláš, spotrebné družstvo

"e-shop" je služba spoločnosti COOP Jednota Liptovský Mikuláš, spotrebné družstvo, ktorá Vám umožní online zo širokej ponuky tovarov na predajniach Tempo Supermarket Liptovský Mikuláš v nákupnom centre StopShop Liptovský Mikuláš a Tempo Supermarket v Spišskej Novej Vsi.

Tovar si následne môžete vyzdvihnúť priamo na predajniach, bez čakania v rade a v čase, ktorý si sami stanovíte pri on-line nákupe alebo si ho v Liptovskom Mikuláši a okolí môžete nechať doviezť aj priamo domov.

V našom e-shope Vám garantujeme rovnaké ceny a akcie ako v samotných predajniach COOP Jednota Tempo Supermarket (vrátane akciových cien).

2. Čo si môžete kúpiť? Existujú nejaké obmedzenia?

Môžete si vybrať z tisícov výrobkov, od čerstvých potravín, mrazených výrobkov cez nápoje až po domáce potreby a drogistický tovar (zo zákona nie je povolený nákup cigariet pri dodávke cez kuriéra). Okrem toho si môžete vybrať aj z viacerých predpripravených darčekových košov, ktoré si môžete nechať doviesť domov alebo nimi obdarovať aj na diaľku svojich blízkych.

Minimálna objednávka je stanovená na 15,- EUR a pri vybraných výrobkoch môže byť stanovené množstevné obmedzenie, napr. 12 ks na jeden nákup.

3. Aké sú ceny v e-shope v porovnaní s bežným obchodom?

Ak platíte za objednaný tovar priamo na pokladni (tj. nie vopred online), ceny sú rovnaké ako ceny v tento deň v predajni. Toto sa týka aj cien akciových tovarov. Pri online platbe sú ceny platné v deň odoslania a zaplatenia objednávky. Za prípravu tovaru a za dopravu sú účtované dodatočné poplatky, pokiaľ nebudú znížené v rámci marketingovej akcie, o ktorej bude kupujúci informovaný priamo na stránke e-shopu.

Ušetríte však predovšetkým váš drahocenný čas spojený s realizáciou denného alebo väčšieho nákupu.

4. Ako bude nákup zabalený a vychystaný?

Pred potvrdením objednávky si môžete vybrať, či si prajete mať svoj online nákup pripravený v nákupných taškách alebo bez nich.

Ak sa rozhodnete pre prípravu Vášho nákupu v taškách, pri kompletizácii objednávky si vyberiete druh požadovaných tašiek.

V prípade väčšieho nákupu sa použije viac tašiek, ktoré Vám budú doúčtované pri prebratí nákupu.

Ak si vyberiete možnosť nebalenia Vášho nákupu, tento Vám bude odovzdaný v predajni alebo doručený kuriérom v pevnej skladacej debničke.

Túto debničku si môžete za zálohu 25,-EUR aj zapožičať na výmenu pre ďalšie nákupy. O vrátenie zálohy môžete následne kedykoľvek požiadať.

Bližšie informácie nájdete vo Všeobecných obchodných podmienkach.

5. Aké sú ceny uverejnené na www.ejednota.sk?

Ceny výrobkov zobrazených na webových stránkach sú aktuálne platné ceny v predajni Tempo Supermarket.

Ceny určitých výrobkov sa v čase dodania môžu odlišovať od cien, ktoré sú uvedené na webových stránkach v čase vášho online nákupu.

To môže byť spôsobené z nasledovných dôvodov:

● váš osobný nákupca môže vážiť výrobky, ako napr. ovocie a zeleninu, alebo vybrať vopred zabalené a odvážené výrobky, ako napr. mäso, hydina a syr.

Z toho dôvodu sa výsledná cena pri platbe môže odlišovať od ceny uvedenej v objednávke.

● môže sa stať, že daný tovar nie je k dispozícii.

V prípade, že sa to stane, vždy sa Vám pokúsime ponúknuť náhradný tovar. Pokúsime sa ho nahradiť tovarom, ktorý je podobný originálnemu výrobku z Vášho nákupného zoznamu a za podobnú cenu.

● ceny niektorých výrobkov a akciové ceny sa môžu odlišovať medzi okamihom, kedy si vytvoríte objednávku a okamihom dodania.

Ak dostanete výrobok, ktorý si nechcete ponechať, pretože sa cena líši od ceny, keď ste si na webovej stránke vytvorili nákupný zoznam, nemusíte ho prijať. Ohľadne ďalších informácií si, prosím, pozrite Všeobecné obchodné podmienky.

6. Ako nakupovať cez www.ejednota.sk? Musím sa zaregistrovať? Aké osobné údaje budem potrebovať?

Ak si len prezeráte naše webové stránky, nemusíte sa registrovať. Registrácia je potrebná pre vytvorenie objednávky.

Ak sa budete registrovať, zadáte: Vaše meno a priezvisko, pohlavie, dátum narodenia, e-mail, telefónne číslo, adresu a číslo svojej nákupnej karty COOP alebo VIP nákupnej karty COOP (nepovinne).

Pri prvom nákupe si potom vyberiete predajňu, ktorá je k Vám najbližšie - tú si e-shop už zapamätá aj pre Váš nasledujúci nákup.

Všetky Vaše osobné údaje sú bezpečne uložené v súlade s našimi Zásadami spracúvania a ochrany osobných údajov.

7. Kedy budem mať pripravený tovar k vyzdvihnutiu?

Čas vyzdvihnutia tovaru si zvolíte už pri dokončení objednávky, môžete si pritom vybrať z 2 hodinových časových úsekov, ktoré sú dostupné 7 dní v týždni. Čas závozu kuriérom si rovnako môžete pre vybrané lokality vybrať dostatočne dopredu, pričom kuriérske doručenie sa vykonáva v každý pracovný deň a v sobotu.

Každý dodací časový úsek má určitú maximálnu kapacitu, takže si vytvorte objednávku v dostatočnom predstihu, ak chcete mať istotu, že časový úsek, ktorý si chcete zvoliť bude ešte voľný. Nákupný zoznam si môžete vytvoriť 7 dní vopred, zároveň si ho môžete dopĺňať postupne až do konečného odoslania objednávky.

8. Môžem odmietnuť prevziať objednaný tovar?

Áno, každý tovar môžete pri preberaní a platbe odmietnuť prevziať. Bližšie informácie nájdete vo VOP.

9. Môžem si pri preberaní objednávky na predajni doplniť iný neobjednaný tovar priamo z predajne?

Áno, ak si zabudnete pri internetovej objednávke objednať tovar, ktorý potrebujete, môžete si ho do nákupu doplniť priamo na predajni pri platbe za svoj nákup.

10. Aká je minimálna hodnota objednávky?

Minimálna hodnota objednávky cez e-shop COOP Jednota je stanovená na 15,00 EUR.

11. Koľko tovarov si viem objednať cez e-shop www.ejednota.sk?

Momentálne ešte nie je možné objednať cez e-shop všetky tovary, nachádzajúce sa fyzicky v predajni Tempo Supermarket - je to najmä kvôli nekompletným popisom výrobkov, ktoré sú zákonne potrebné pre uverejnenie v e-shope. Aj tak si však už teraz môžete vyberať z viac ako 9000 tvoarov, ktoré sa na stránke zobrazia.

Aj chýbajúce položky si však viete pri zastavení sa po objednaný nákup doplniť priamo z regálov.

12. Funguje aj doručovanie tovaru na zvolenú adresu cez kuriéra?

Áno, Váš nákup Vám vieme doručiť denne v čase 9:00h - 19:00h aj kuriérom, zatiaľ v týchto takmer 70-tich obciach Liptova:

Liptovský Mikuláš, Liptovský Hrádok, Andice, Benice, Demänová, Bodice, Pavčiná Lehota, Iľanovo, Ploštín, Stošice, Vitálišovce, Bobrovec, Jalovec, Trstené, Závažná Poruba, Podtureň, Liptovský Ján, Uhorská Ves, Liptovský Peter, Jamník, Dovalovo, Liptovská Porúbka, Smrečany, Žiar, Veterná Poruba, Pavlova Ves, Bobrovček, Lipt. Beharovce, Beňušovce, Lipt. Trnovec, Lipt. Matiašovce, Kvačany, Lipt. Sielnica, Prosiek, Ižipovce, Hliník, Bukovina, Lipt. Anna, Bobrovník, Tvarožná, Potok, Bešeňová, Ivachnová, Lipt. Teplá, Lúčky, Lipt. Michal, Partizánska Ľupča, Malatíny, Vlachy Krmeš, Vlašky, Ľubeľa, Dúbrava, Galovany, Gôtovany, Fiačice, Svätý Kríž, Lazisko, Liptovské Kľačany, Vavrišovo, Pribylina, Liptovská Kokava, Kráľova Lehota, Východná, Važec, Hybe, Konská, Beňadiková, Liptovský Ondrej.

13. Akým spôsobom si objednám tovar cez kuriéra a ako mi ho dodá?

Je to jednoduché, na základe vyplnenej dodacej adresy vo Vašom registračnom konte vyhodnotíme, či je táto adresa momentálne v dosahu kuriéra. Ak áno, na konci objednávky Vám bude ponúknutá možnosť a) osobného odberu na predajni Tempo Supermarket v L. Mikuláši, b) doručenie cez kuriéra na Vašu dodaciu adresu. Potom si už len zvolíte dátum a čas dodania. Kuriér Vás bude kontaktovať pred dodaním tovaru telefonicky, aby si potvrdil, či sa na adrese dodania nachádzate.

Dodávka tovaru bude prebiehať vo Vami zvolenom dátume a čase (hodinové vývozové okná) v plne vybavených autách dodržiavajúcich teplotné režimy pre jednotlivé tovary. Tovar bude podľa spôsobu Vašej objednávky dodaný vo Vami zvolených taškách alebo, ak ste si zabalenie do tašiek nezvolili, v prepravkách, z ktorých si môžete pri dodávke zakúpený tovar preložiť. Po prevzatí tovaru a podpísaní dodacieho listu Vám príde doklad o úhrade na Váš e-mail. Pri dodávke cez kuriéra nie je možná platba hotovosťou, ale len online platba pri realizovaní objednávky.

14. Môžem aj pri dodaní kuriérom vybraný tovar neprevziať?

Áno, je to možné, ak s tovarom nebudete spokojný, celú zásielku, alebo aj len jej časť nemusíte prevziať. O to Vám bude ponížená konečná suma platby.

15. Aké sú možnosti platby za tovar?

Za objednaný tovar môžete zaplatiť dvoma spôsobmi – buď priamo pri osobnom odbere na predajni, alebo online platbou cez platobnú bránu priamo pri objednávke tovaru. V tomto prípade sa Vám suma na Vašom účte len rezervuje a skutočne sa stiahne až po prevzatí tovaru podľa nablokovanej čiastky (tá sa môže líšiť od objednávky v prípadoch popísaných v otázke č. 5).

16. Prečo je pri platbe online ponúknutá možnosť rezervácie vyššej sumy?

Je to preto, aby sme Vám, ak si túto možnosť zvolíte, mohli v prípade tovaru, ktorý aktuálne nebudeme mať na sklade ponúknuť vhodnú alternatívu, ktorá ale nemusí byť presne v rovnakej cene. Samozrejme takýto navrhnutý tovar môžete pri vyzdvihnutí odmietnuť. Pri váženom tovare (ovocie a zelenina, krájané mäsové výrobky a pod.) nemusí skutočná váha presne súhlasiť s Vami objednanou váhou, preto je tiež dobré vytvoriť rezervu. Po prevzatí tovaru Vám bude z rezervovanej čiastky stiahnutá len hodnota skutočne prevzatého tovaru.

Je to preto, aby sme Vám mohli v prípade tovaru, ktorý aktuálne nebudeme mať na sklade ponúknuť vhodnú alternatívu, ktorá ale nemusí byť presne za rovnakú cenu. Samozrejme takýto navrhnutý tovar môžete pri vyzdvihnutí odmietnuť. Pri váženom tovare (ovocie a zelenina, krájané mäsové výrobky a pod.) nemusí skutočná váha presne súhlasiť s Vami objednanou váhou, preto je tiež dobré vytvoriť rezervu. Po prevzatí tovaru Vám bude z rezervovanej čiastky stiahnutá len hodnota skutočne prevzatého tovaru.

17. Čo sa stane, ak nebudem na adrese doručenia vo zvolenom čase?

Kuriér sa Vám bude pred doručením objednávky snažiť dovolať. Ak mu oznámite, že na danej adrese nie ste alebo, ak sa mu nepodarí Vám dovolať, a po jeho príchode na adrese nebudete, zásielka sa ruší a kuriér ju dovezie späť. Samozrejme to neplatí, ak sa s ním telefonicky dohodnete inak. O zmene adresy doručenia nás môžete najneskôr 1 hodinu pred  Vami zvoleným doručovacím oknom informovať na info@ijednota.sk. V prípade, že nebude možné doručiť objednávku z dôvodu prekážky na Vašej strane, bude Vám poplatok za dopravu účtovaný.

18. Ako mám postupovať, ak chcem nákup zaslať niekomu blízkemu, ktorý býva na inej adrese?

Áno, je to častý spôsob zabezpečenie nákupov napríklad pre svojich rodičov, navyše v dnešnej dobe aj mimoriadne výhodný. Postup je veľmi jednoduchý - buď si vo svojom účte v časti Moje adresy doplníte novú Dodaciu adresu a tú si zvolíte pri finalizácii objednávky alebo priamo pri finalizácii svojho nákupu pri potvrdzovaní objednávky kliknete na tlačidlo /s tromi bodkami/, ktorým sa vyberajú Dodacie adresy a tu si doplníte novú dodaciu adresu a dokončíte objednávku. V tom prípade sa Vám nová adresa následne automaticky doplní medzi Vaše doterajšie Dodacie adresy.

19. Prečo mi po potvrdzujúcej SMS z banky o stiahnutí peňazí z účtu príde SMS o ich vrátení na účet?

Áno, stáva sa to - niektoré banky najskôr informujú SMS správou o rezervácii peňazí na túto platbu a následne, keď je tovar odobratý aj o vrátení tejto rezervácie. Tvári sa to, akoby peniaze vracali na účet, ale oni len rušia rezerváciu. V skutočnosti následne reálnu sumu nákupu z účtu stiahnu, o tom ale už nie vždy SMS správu dostanete. Vidíte to ale vo svojom internetovom bankovníctve, resp. vo výpise z účtu.

20. Môžem pri online kúpiť aj prázdne obaly – vratné zálohované sklenené fľaše, PET fľaše, plechovky, prepravky?

Áno, je to možné. Vratné zálohované sklenené fľaše, PET obaly a plechovky sa automaticky pri predaji „naviažu“ na výrobok /pivo, sirupy, nealko a podobne/, to znamená, že záloha za ne je automaticky doplnená do Vašej objednávky.

Ak si ale chcete objednať niektoré tovary vo vratných prepravkách /napr. pivo Zlatý Bažant/, do poznámky na konci objednávky pripíšte text „Pivo Zlatý Bažant prosím dodať vo vratnej prepravke“ .

21. Môžem pri online nákupe vrátiť aj prázdne obaly – vratné zálohované sklenené fľaše, PET fľaše, plechovky a prepravky?

Áno, je to možné. Vratné obaly – vratné zálohované sklenené a PET fľaše, plechovky aj vratné prepravky je možné vrátiť priamo pri vyzdvihnutí Vašej objednávky v predajni alebo priamo kuriérovi, ktorý Vám o ich prevzatí vystaví doklad. V oboch prípadoch bude suma zodpovedajúca hodnote vrátených obalov odpočítaná z hodnoty Vášho nákupu.